Friday 20 September 2019

BBM3410Satu2019: DIRI

Assalamualaikum. 

Memperkenalkan diri saya, Siti Sarah binti Zakaria (191052) berumur 23 tahun. Saya merupakan anak kelahiran negeri Pulau Pinang, Pulau Mutiara. Saya merupakan anak bongsu. 

Saya telah mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Kebangsaan Seri Penanti, Bukit Mertajam. Saya mendapat pendidikan peringkat menengah di Sekolah Menengah Agama Daeratul Ma'arifil Wataniah, Kepala Batas Pulau Pinang. Seterusnya saya mengambil keputusan untuk menyambung pelajaran di peringkat Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) di Sekolah Menegah Kebangsaan Datuk Haji Abdul Kadir dalam jurusan kemanusiaan. Pada tahun 2016, saya berpeluang untuk melanjutkan pelajaran di peringkat yang lebih tinggi iaitu peringkat ijazah. Saya kini merupakan pelajar tahun akhir di Universiti Putra Malaysia dalam jurusan Bacelor Sastera (Bahasa dan Linguistik Melayu). 

Saya amat berharap agar dapat mencapai kejayaan yang boleh membanggakan ibu bapa saya pada masa akan datang. Saya juga berharap agar kursus ini mampu menjadikan saya seorang manusia yang lebih berani dan berdaya saing di alam pekerjaan nanti. 


No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Ketika dan Kalimat

Ketika dan kalimat Salam minggu terakhir. Salam minggu ke-14. Bukan sekadar minggu akhir, malah ini merupakan semester terakhir di UPM...