Sunday 15 December 2019

BBM3410Satu2019: Minggu 8 Kelas Amali (Facebook)

Salam minggu kelapan semua.

Kelas amali hari ini, semua pelajar diminta untuk membuka satu lagi akaun media sosial iaitu, facebook. Ini akaun facebook aku, jangan lupa add ya.


Tugasan pertama di facebook adalah, memuat naik gambar daripada aktiviti 2 buku Eh!!! Media Sosial. Pelajar perlu menulis terlebih dahulu di dalam buku tersebut mengenai rutin harian atau cerita pendek yang dilalui setiap hari.


Tugasan seterusnya pula ialah, pelajar perlu mencipta pantun empat rangkap sebanyak dua perenggan. Pantun tersebut mestilah direka sendiri dan bukan pantun daripada orang lain. Pelajar juga diminta untuk membalas 5 pantun kawan di ruang komen mereka. 


Kami juga diminta untuk membalas pantun sekurang-kurangnya lima orang kawan di komen mereka. Ini antara komen balas pantun dari kawan-kawan aku.


Dan di bawah ini adalah balas pantun dari aku untuk posting kawan-kawan aku. Bawah ini aku balas pantun Faizah

Bawah ini aku balas untuk pantun Aqilla.


Di bawah ini aku balas pantun untuk Nadhirah

Dan di bawah ini balas pantun untuk Syazana

Balas pantun orang kelima adalah pantun Hafizah Din


Tugasan terakhir pada minggu kelapan ini ialah pelajar dikehendaki untuk membuat ringkasan. Ringkasan tersebut adalah ringkasan bab 4 yang bertajuk Strategi Komunikasi di dalam Buku Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi.


No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Ketika dan Kalimat

Ketika dan kalimat Salam minggu terakhir. Salam minggu ke-14. Bukan sekadar minggu akhir, malah ini merupakan semester terakhir di UPM...