Sunday 15 December 2019

BBM3410Satu2019: Twitter

Hai Assalamualaikum. Apa Khabar? 

Tugasan untuk kelas amali kali ini, pelajar diminta untuk membuka satu akaun Twitter. Jadi ini merupakan kali pertama aku wujudkan akaun twitter sebab sebelum ini tak pernah guna pun twitter. Aku sedikit teruja untuk pertama kali guna twitter ini. 



Hantaran pertama di twitter, semua pelajar perlu membuat bebenang mengenai cerita sosial daripada buku Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. 

1

2

3

4

Kami juga diminta untuk retweet bebenang beberapa orang kawan tentang tajuk yang sama. Jadi, ini antara orang yang aku retweet bebenang mereka. 


Masih tugasan di twitter. Kami diminta untuk menyiapkan aktiviti 1 di dalam buku Eh!!! Media Sosial mengenai sebuah cerita pendek. Setelah menulis di dalam buku, kami akan menagkap gambar untuk dimasukkan ke dalam akaun twitter. Aku memilih untuk menceritakan tentang satu resepi masakan iaitu, resepi Laksa Penang. Sebab apa aku pilih tajuk ini? sebab masa ini, aku tengah rindukan rumahhhh. 


No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Ketika dan Kalimat

Ketika dan kalimat Salam minggu terakhir. Salam minggu ke-14. Bukan sekadar minggu akhir, malah ini merupakan semester terakhir di UPM...