Tuesday 1 October 2019

BBM3410Satu2019: Close Up (Wakanda Production)

Close Up Manusia

Gadis bermata coklat. Cantik, secantik peribadinya. Peribadi itu tidaklah boleh dinilai dari sudut luaran sahaja. Tetapi, peribadi yang baik akan menunjukkan penampilan yang baik dan sopan.


Lepas bersolek terus tertidur. Penat barangkali. Apapun cerita disebaliknya, gambar ini jelas menunjukkan dia sangat senang setelah disolek sedemikian. Merah bibirnya membuatkan dia kelihatan lebih berani untuk melakukan sesuatu.



Cari ketenangan dengan menghidu bau bunga. Tapi memang bunga itu berbaukah? Atau sekadar menghirup udara di tepi taman? Riak wajahnya yang ceria menunjukkan dia begitu menikmati alam.

Close Up Bukan Manusia 


Pada orang, nilai satu ringgit bukanlah besar mana. Tetapi pada sesetengah orang lagi, nilai ini cukup besar untuk meneruskan hidup mereka. Jangan kita suka membandingkan rezeki kita dengan orang lain. Rezekikan tidak pernah salah alamat.


Matahari bagunlah, indahkan hari ini. Bunga matahari ini cantik dan besar seperti matahari di langit. Sesuai dengan namanya, bunga ini terus mekar mengindahkan taman-taman bunga sekeliling. Warnanya yang menonjol membuatkan ramai peminat bunga ingin menanamnya di halaman rumah.


Kata mata ini ibarat nyawa bagi mereka yang mempunyai masalah rabun. Tiada kaca mata, ibarat tiada harapan lagi untuk hidup. Bila tidak memakai kaca mata dan tidak senyum kepada orang, dikatakan sombong pula. 




No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Ketika dan Kalimat

Ketika dan kalimat Salam minggu terakhir. Salam minggu ke-14. Bukan sekadar minggu akhir, malah ini merupakan semester terakhir di UPM...